Drop-in för lungröntgen ersätts med bokade tider

corona-ikon

Drop-in för röntgen av lungor vid radiologin på Angereds Närsjukhus kommer att upphöra under en tid med anledning av den pågående Corona-pandemin.

Med anledning av den rådande Corona-pandemin upphör radiologin på Angereds Närsjukhus under en tid  med att utföra röntgen av lungor som drop-in-undersökning från och med den 17 mars. Remisser för lungröntgen tas dock emot på sedvanligt sätt.

Patienter som av misstag fortsatt infinner sig för röntgen, med remissen i handen, kommer ett kallas vid senare tillfälle efter att remissen prioriterats av ansvarig röntgenläkare.

Anledningen till denna temporära förändring är att optimera tillgängliga resurser, minimera risken för onödig smittspridning samt säkerställa korrekt diagnostik för alla i behov av radiologisk lungdiagnostik.